- Å herregud så mange dere er! Trodde vi skulle være tre stykker eller noe jeg.
Litt forsinket ankommer Agnete Brun et fullstappet galleri. Hun blir tydelig tatt litt på sengen, og har muligens ikke helt fått med seg hva det å møte fotografen innebærer (på RIFF).
- Jeg har ikke så mye å si om det her jeg altså. Er det ingen spørsmål kan man jo gå og ta seg en øl.
Latteren kommer kjapt fra de oppmøtte. Agnete Brun har en helt egen evne til å sjarmere publikum, enten hun er forberedt eller ikke.
Friskt og fargerikt
- Jeg kan jo kanskje si noe. Ellers blir dette helt kleint.
Agnete Brun forteller om hvordan hun har reist rundt i Norge og bodd på rom. Med foten klar på bremsepedalen har hun fartet Norge rundt i den blomstrete bilen sin. Alle stedene med rom til leie skilt som hun kom over på sin ferd fikk et besøk av den sprudlende fotografen. Bildene er satt sammen i rammer, to og to. Dette er gjennomgående for hele utstillingen hennes. Friskt, fargerikt og spennende. Agnete Brun har en egen evne til å komponere bilder, en egen evne til å se spennende vinkler.
Resten av utstillingen er forskjellige motebilder. Et resultat fra jobben hennes i Magasinet i Dagbladet.
- Jeg holder ikke på med så mange egne prosjekter. Jobben i Magasinet gir utrolig varierte oppgaver, og det er nok å gjøre. Det er et mye tøffere arbeidssystem i dag. Man må ha flere roller.
Kamerateknikk
Motebildene ser manipulerte ut. Deler av kroppen til modellen er halvveis gjennomsiktig. Bildet får et svevende drømmeaktig uttrykk.
- Ingen av bildene mine er manipulert i Photoshop. Jeg kan ikke Photoshop en gang. Dagbladet er dritstrenge på slikt. Manipulerer man noe i ettertid kan man få sparken.
Teknikken Agnete Brun har brukt er blits og lang lukkertid. Få eksponeringer, for det tar så lang tid å ta selve bildet.
- Det er veldig artig å gjøre slike ting direkte i kamera. Resultatet blir litt mer tilfeldig. Man kan også ende opp med noe helt annet enn planlagt.
Litt forsinket ankommer Agnete Brun et fullstappet galleri. Hun blir tydelig tatt litt på sengen, og har muligens ikke helt fått med seg hva det å møte fotografen innebærer (på RIFF).
- Jeg har ikke så mye å si om det her jeg altså. Er det ingen spørsmål kan man jo gå og ta seg en øl.
Latteren kommer kjapt fra de oppmøtte. Agnete Brun har en helt egen evne til å sjarmere publikum, enten hun er forberedt eller ikke.
Friskt og fargerikt
- Jeg kan jo kanskje si noe. Ellers blir dette helt kleint.
Agnete Brun forteller om hvordan hun har reist rundt i Norge og bodd på rom. Med foten klar på bremsepedalen har hun fartet Norge rundt i den blomstrete bilen sin. Alle stedene med rom til leie skilt som hun kom over på sin ferd fikk et besøk av den sprudlende fotografen. Bildene er satt sammen i rammer, to og to. Dette er gjennomgående for hele utstillingen hennes. Friskt, fargerikt og spennende. Agnete Brun har en egen evne til å komponere bilder, en egen evne til å se spennende vinkler.
Resten av utstillingen er forskjellige motebilder. Et resultat fra jobben hennes i Magasinet i Dagbladet.
- Jeg holder ikke på med så mange egne prosjekter. Jobben i Magasinet gir utrolig varierte oppgaver, og det er nok å gjøre. Det er et mye tøffere arbeidssystem i dag. Man må ha flere roller.
Kamerateknikk
Motebildene ser manipulerte ut. Deler av kroppen til modellen er halvveis gjennomsiktig. Bildet får et svevende drømmeaktig uttrykk.
- Ingen av bildene mine er manipulert i Photoshop. Jeg kan ikke Photoshop en gang. Dagbladet er dritstrenge på slikt. Manipulerer man noe i ettertid kan man få sparken.
Teknikken Agnete Brun har brukt er blits og lang lukkertid. Få eksponeringer, for det tar så lang tid å ta selve bildet.
- Det er veldig artig å gjøre slike ting direkte i kamera. Resultatet blir litt mer tilfeldig. Man kan også ende opp med noe helt annet enn planlagt.
Frank Hesjedal